Nostaljiye Yolculuk ve Zamanı Hissetmek

7 Şubat 2010 Pazar - Unknown
Geçen yıla kadar farketmemiştim ama zaman içinde 90'lı yıllarla aramda bir bağ kurulmuş. Ben her ne kadar anı yaşamak istesem de izlediğim 90'ların klipleri peşimi bırakmıyor.

Çocukluğumdan beri farkında olduğum çok garip bir şey var: herkes kendinden küçükleri küçük oldukları için küçümser (bu doğuya has bir özellik) ve yine herkes yaşlarının ilerlediği için hayıflanır (bu özellik de batıya ), hatta 25 yaşındaki benim gibi gençler bile.

Bence bendeki bu nostalji hevesini ben oluşturmadım, bunu siz oluşturdunuz. Her "yaş artık iyice geçti" diyen 27 yaşındaki saçında tek tel beyazı olmayan kişiden bunu duyduğumda daha bir "zamanın" farkına vardım ve kaçınılmaz son: nostalji ve geçmişe özlem.

Bu durum çok problemli, zamanın değerini farketmek ile ulaşamayacağımız şeylere özlem çok farklı şeyler. Fakat farklı bir bakış açısı daha var: belki de acı çekmeyi sevdiğimiz için bu ikilemin içine kendimizi sürüklüyoruz. Bu çok saçma gözükebilir ama üniversitede gördüğüm  bunalımı hayat tarzı haline getiren kişileri, arabesk severleri ve filmlerdeki her gün artan şiddeti düşününce sanırım mantıklı gözüküyor.

Acı çekmek için nostaljiye yaslanıyoruz. Bu arada bana bugün bu yazıyı yazdıran klibin linkini vereyim:

Aldatıldık
Etiketler: , ,

Hiç yorum yok: