Çin'den Türkiye Pasaportuyla Vize Almak

10 Ağustos 2016 Çarşamba - Unknown
Uzun lafın kısası Almanya'da çalışan bir Türk olarak Çin'e iş ziyareti için vize alamadım. Ve bu yazıda aslında dış politikadaki durumumuzun sandığımızdan daha kötü olduğunu anlatmaya çalışacağım.

Rocket Internet'te Kıdemli Yazılım Geliştirici olarak çalışıyorum. Rocket Internet piyasa değeri 4 milyar euro olan bir firma. Avrupa'nın internet devlerinden. Şu sıralar alibaba.com'a hizmet veriyoruz. Alibaba merkezi Çin'de olan piyasa değeri 215 milyar dolar olan dünyanın en büyük perakende firması. Çoğu zaman email ve Skype ile iletişim kuruyoruz ve bazı noktalar var ki yüz yüze konuşmayı gerektiriyor. Geçen ay iki arkadaşımız iki günde Çin vizesi alarak görüşmeleri yapmak için Hangzhou'daki merkez ofise gittiler. Bu ay da ben görüşmelere katılacaktım ve Alibaba kampüsünde kullanılacak yaka kartları çıkartıldı, otel rezervasyonu yapıldı, vize için davetiye mektubu alındı ve vize başvurusunu yaptık.

Yalnız sıra bana geldiğinde süreç daha önceki kişilere işleyenden çok farklı gelişmeye başladı. Normalde CV istenmiyor ama benden CV hazırlamamı istediler görüşmede. Annemin, babamın bilgilerini de vermemi istediler. Sürecin uzayabileceğini, belki kısa bir sürede çıkmayacağını yada red alabileceğimi söylediler. Aradan bir kaç gün geçti, Çin'deki resmi makamlardan adıma ıslak imzalı resmi davetiye (Invitation Letter of Duly Authorized Unit) çıkartılması gerektiğini söylediler. Oysa bu belge daha önce firmamızdan giden hiç kimseden istenmemişti. Bu belgeleri çıkartmak için Alibaba İK uğraşmaya başladı. O belgenin çıkabilmesi için 7 belge daha gerekiyor ve bunlardan biri de önceki Çin vizesi. Alibaba İK daha önceden Çin vizesi sahibi olmadığım için resmi davetiye çıkaramayacaklarını söyledi. Garip ama önceden vizeniz yoksa vize alamıyorsunuz. Vizeyi alamadım sonuç olarak.

Başka bir arkadaş için vize başvurusu yapıldı, yine 2 günde vize çıktı. Söylemeye gerek yok ama benim haricimde vize alan kimse Türk değil.

Aslına bakarsanız Türkiye'nin dış politikadaki imajının giderek kötüleştiğinin herkes gibi farkındaydım, fakat bunun bu düzeyde günlük hayatımıza yansıyacağını düşünmüyordum. Rusya'nın uçağını düşürdük, belki bir kaç turiste vize vermezler diye düşünüyordum. Ama yapılan her politik hatanın günlük hayatımıza direk etki ettiği bir dönemde olduğumuzu idrak ettim.

Aklıma gelmişken şunu da belirtmek de fayda var. Bazen yurtdışında yaşayanların niye oy verebildiği tartışılıyor. Türkiye pasaportu sahibi olduğunuz sürece nerede yaşadığınız farketmiyor güncel politikanın sizi etkilemesi için. Nerede olursanız olun sizi yakalıyor politik hatalar.

Hiç yorum yok: